Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της Volkswagen

Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της Volkswagen

Ενώ το τεραστίων διαστάσεων σκάνδαλο, όπως τελικά αποδεικνύεται, της Γερμανικής Volkswagen βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ (EPA) ρίχνει φως στο τεχνικό κομμάτι της απάτης.

Ξεκινώντας πρέπει να αναφέρουμε ότι τα αυτοκίνητα στα οποία υπάρχει η αυξημένη εκπομπή ρύπων δεν περιλαμβάνουν κάποια συσκευή παραποίησης των αποτελεσμάτων κατά τη διάρκεια δοκιμής πιστοποίησης εκπομπών ρύπων, αλλά για “κρυμμένο” λογισμικό. Άρα ο όρος που χρησιμοποιείτε στα αγγλικά device defeat και οποίος αναφέρεται σε συσκευή δεν είναι κυριολεκτικός.

Μέχρι στιγμής το θέμα, επίσημα τουλάχιστον, αφορά τους 2-λιτρους πετρελαιοκινητήρες TDI τους γκρουπ Volkswagen με κωδική ονομασία EA189, αν και σήμερα διαβάζουμε πληροφορίες για πιθανά θέματα και σε κινητήρες πετρελαίου τους γκρουπ των 1,6 λίτρων.

Το “κρυμμένο” λογισμικό δεν βρίσκεται σε κάποιο παράλληλο εγκέφαλο ο οποίος συνοδεύει τους προαναφερόμενους κινητήρες, αλλά ενσωματώνεται στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα, γνωστή και ως Electronic Control Module (ECM).

Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της Volkswagen

Το λογισμικό αυτό έχει την εποπτεία και λαμβάνει δεδομένα μέσω των αισθητήρων που διαθέτει το αυτοκίνητο και αφορούν τη βαρομετρική πίεση του περιβάλλοντος χώρου, τον όγκο του αέρα που μπαίνει στον κινητήρα, την εκάστοτε γωνία περιστροφής του τιμονιού, την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου κ.α..

Ο προγραμματισμός του λογισμικού αυτού όμως δεν αξιοποιούσε τα δεδομένα μόνο για να τροφοδοτήσει με πληροφορίες το πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα αλλά και για να καθορίσει, σε πρώτη φάση, αν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε δοκιμή μέτρησης καυσαερίων ή αν κινείται κανονικά στο δρόμο.

Όταν λοιπόν τα παραπάνω δεδομένα … μαρτυρούσαν ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε δοκιμή μέτρησης ρύπων, τότε ενεργοποιούνταν το πρόγραμμα “dyno”, το οποίο είχες ως αποτέλεσμα τα επιθυμητά για τη Volkswagen και τις επίσημες δηλώσεις της αποτελέσματα. Σε κάθε άλλη περίπτωση, όταν δηλαδή το αυτοκίνητο οδηγούνταν στο δρόμο, τότε ήταν ενεργοποιημένο το πρόγραμμα “road”. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι εκπομπές μονοξειδίων του αζώτου (NOx) να υπερβαίνουν τα επιτρεπτά όρια – κρατηθείτε – από 10 έως και 40 φορές.

 

Γιώργος Αρβανιτίδης

Tech editor @ PC Magazine, technology websites & now allCONNECTED.gr - Gadget freak, electronics engineer, hardware/software reviewer, web developer, amateur astronomer, physics & math lover, trekkie

1 Comment

Leave a Reply