Τι είναι αυτό που φοβίζει την Google και δεν επεκτείνεται σε περισσότερες αγορές;

Τι είναι αυτό που φοβίζει την Google και δεν επεκτείνεται σε περισσότερες αγορές;

Όποιος νομίζει πως μπορεί να υποτιμήσει την Google, είναι το λιγότερο αφελής. Τι είναι όμως αυτό που εμποδίζει την μεγαλύτερη εταιρεία του κόσμου να επεκταθεί; Μήπως υπάρχει κάτι που φοβάται ακόμα και η ίδια η Google;

Η παρουσίαση των Pixel 2 και Pixel 2 Plus ήταν αναμφισβήτητα ένα πολύ σημαντικό γεγονός για την Google. Η υποδοχή που του επιφύλαξαν κοινό και κριτικοί ήταν διθυραμβική και η Google απέδειξε με τον πλέον εμφατικό τρόπο πως συναγωνίζεται και σε κάποια σημεία ξεπερνάει τον ανταγωνισμό στην κορυφαία κατηγορία.

pixel 2

Υπάρχει όμως ένας παράγοντας που δε θα αφήσει το Pixel 2 να γίνουν επιτυχία, όπως και πολλά άλλα προϊόντα της εταιρείας. Η Google δεν τα πουλάει παρά σε μια πολύ περιορισμένη αγορά. Τα Pixel 2 είναι για παράδειγμα διαθέσιμα μόνο σε έξι χώρες ΗΠΑ, Αυστραλία, Καναδάς, Βρετανία, Πουέρτο Ρίκο και Γερμανία. Θα είναι επίσης διαθέσιμα στην Ινδία, αλλά μόνο μέσα από την Flipkart, ενώ και στις ΗΠΑ θα είναι διαθέσιμα μόνο μέσα από την Verizon.

6 μόνο χώρες θα έχουν το προνόμιο να έχουν επίσημα στα χέρια τους ένα από τα καλύτερα τηλέφωνα που έχουν βγει, ενώ στον αντίποδα η Samsung λάνσαρε το Galaxy Note 8 σε 40 χώρες και η Apple έχει προγραμματίσει το iPhone X να είναι διαθέσιμο σε πάνω από 50 χώρες την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του. Πως λοιπόν θα χτυπήσεις τον ανταγωνισμό, όταν διαθέτεις το προϊόν σου στο 1/8 των αγορών που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου; Ίσως γι΄αυτό η Google δεν έχει δώσει στην δημοσιότητα κανένα νούμερο πωλήσεων.

Το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο στα κινητά τηλέφωνα. Το Chromebook είναι διαθέσιμο σε τρεις χώρες (Καναδά, Βρετανία και ΗΠΑ), τα συνδεδεμένα με το Google Home ηχεία είναι διαθέσιμα σε εφτά (Αυστραλία, Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Βρετανία και ΗΠΑ), ενώ το πιο πετυχημένο προϊόν της Google, το Chromecast, με 55 εκατ. πωλήσεις, ακόμα δεν είναι διαθέσιμο σε όλο τον κόσμο.

Εκτός όμως από τα προϊόντα, μερικές και από τις υπηρεσίες της Google, όπως τα Music, Movies και TV δεν είναι διαθέσιμα παντού. Τι είναι λοιπόν αυτό που εμποδίζει την μεγαλύτερη εταιρεία του κόσμου από το να έχει πρόσβαση στις αγορές;

Πρόβλημα με μονοπωλιακές τακτικές. 

Ένας λόγος που η Google δεν ανοίγεται σε συγκεκριμένες μεγάλες αγορές μπορεί να είναι οι πρόσφατες καταδίκες της για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και παράβασης αντιμονοπωλιακών κανόνων, όπως αυτό που της επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση με πρόστιμο που έφτασε τα 2,42 δισ. ευρώ. Αντίστοιχο πρόστιμο της επιβλήθηκε στη Ρωσία (5,72 εκατ. ευρώ) για τις προεγκατεστημένες εφαρμογές αναζήτησης, χαρτών και άλλων υπηρεσιών, κάτι που θεωρήθηκε σαν αθέμιτος ανταγωνισμός εναντίον της εγχώριας μηχανής αναζήτησης Yandex και άλλων υπηρεσιών.

google-play-music-10

Η Google έχει επίσης να αντιμετωπίσει έρευνες περί προσωπικών δεδομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κινήσει διαδικασίες εναντίον της εταιρείας για παρεμπόδιση δημιουργίας κλώνων android λειτουργικών για κινητά.

Δεν είναι λοιπόν περίεργο που η Google βλέπει με σκεπτικισμό την πλήρη ανάπτυξη της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Δεν μπορεί να “κάνει τον Κινέζο”

Η Google μέχρι στιγμής είναι “αποκλεισμένη” από την αγορά της Κίνας, η οποία αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά smartphones στον κόσμο. Οι Κινέζοι κατασκευαστές όπως η Huawei, η Xiaomi η ZTE και άλλες μπορούν να πουλάνε android τηλέφωνα, αυτά δεν μπορούν να διαθέτουν προ-εγκατεστημένες εφαρμογές Google και Google Play.

AndroidPIT-china-phones-5438

Η κατάσταση αυτή δεν προβλέπεται να αλλάξει στο εγγύς μέλλον και η Google βλέπει τις ανταγωνίστριες εταιρείες της να ”αλωνίζουν” στην Κινεζική αγορά. Υπήρξαν κάποιες φήμες που ήθελαν το Google Play να γίνει διαθέσιμο στην Κίνα, μέχρι τώρα δεν έχει γίνει καμία κίνηση και δεν υπάρχει κάτι που να δείχνει πως αυτό θα πραγματοποιηθεί κάποια στιγμή.

Η Google δεν ανταγωνίζεται, Εμπνέει

Αυτό τουλάχιστον είναι το μήνυμα που θέλει να περνάει η εταιρεία προς τα έξω, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των κινητών τηλεφώνων που κυκλοφορούν παγκοσμίως έχει το λειτουργικό της. Αν εξαιρέσουμε το iOS, όλες οι άλλες εταιρείες που προσπάθησαν να παρουσιάσουν το δικό τους λειτουργικό και να πάρουν έστω και ένα μικρό μερίδιο από την Google, όχι μόνο απέτυχαν,αλλά το έκαναν με καταστροφικά αποτελέσματα. Ακόμα και ο γίγαντας που λέγεται Microsoft είδε τα σχέδια της να γκρεμίζονται μπροστά στην Google.

Ακόμα και ο πιο μικρός κατασκευαστής τηλεφώνων, αν θέλει να παρουσιάσει ένα λειτουργικό τηλέφωνο στην αγορά, είναι υποχρεωμένος από τις εξελίξεις να το έχει εξοπλισμένο με android.

androidpit-google-play-store-hero-1

Αυτός είναι ίσως ο βασικός λόγος που η Google δεν πουλάει τα τηλέφωνα της σε άλλες αγορές. Μια επιθετική πολιτική της εταιρείας για την κυριαρχία στο χώρο, θα φέρει προβλήματα και προστριβές με κατασκευαστές που αποτελούν μεγάλους και σημαντικούς της συνεργάτες. Αν η Google ξεκινήσει και πουλάει περισσότερα τηλέφωνα από τους συνεργάτες της, σίγουρα θα της δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα λύσει.

Μια μεγάλη φιλοσοφία που διακατέχει την εταιρεία, είναι η έμπνευση. Η Google θέλει να εμπνέει τους συνεργάτες της, θέλει να δίνει τις κατευθύνσεις στην αγορά και η αγορά να ακολουθεί. Τα Chromebook και chromecast έχουν αρχίσει δειλά δειλά να εμπνέουν κατασκευαστές από όλη την αγορά για να παρουσιάσουν τις δικές τους υλοποιήσεις σε αυτό το μονοπάτι, ενώ η τεχνολογία επεξεργασίας εικόνας που έχουν τα Pixel 2 κινητά της είναι σίγουρο πως θα βρουν αντιγραφείς και συνεχιστές.

android-604356_960_720

Είναι πολύ πιθανόν αυτό να είναι και το πλάνο της Google. Να παρουσιάζει τεχνολογίες, τις οποίες αφήνει στους άλλους κατασκευαστές να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν. Με αυτό τον τρόπο γλυτώνει τα έξοδα που θα διέθετε για να μείνει οδηγός των εξελίξεων, μετακυλεί αυτά τα έξοδα στις άλλες εταιρείες, αυξάνει τη βάση των προϊόντων στα οποία μετά θα πουλήσει το λειτουργικό της και ταυτόχρονα μένει στην συνείδηση της αγοράς σαν την πρωτοπόρο εταιρεία που δείχνει τον δρόμο στην αγορά.

Κανείς δεν ξέρει παρά μόνο η ίδια η εταιρεία και σίγουρα δεν θα αποκαλύψει σε κανέναν τα επιχειρηματικά της σχέδια και την εταιρική της στρατηγική.

Μήπως τελικά λοιπόν, το μόνο που φοβάται η Google, δεν είναι τίποτα άλλο από τον ίδιο της τον εαυτό;

allCONNECTED

Το allCONNECTED.gr είναι το πρώτο τεχνολογικό portal στην Ελλάδα το οποίο καλύπτει όλο το εύρος της επικαιρότητας που αφορά την τεχνολογία, με εξειδίκευση στο καθημερινά εξελισσόμενο οικοσύστημα του Internet of Things (IoT).   Στόχος μας είναι να προσφέρουμε ενημέρωση σε κάθε επίπεδο.